Al jaren is het Wapen van Stellendam een vaste waarde in de top van de Cafetaria Top 100. De cafetaria met gezellige zitplaatsen en een ruime kaart volgens het consept van 't Wapen van Stellendam is niet alleen een ontmoetingsplek voor inwoners en verenigingen.
De twee zetten in samenwerking met andere bedrijven en organisaties hun regio Goeree-Overflakkee ook toeristisch op de kaart met verschillende arrangementen. Het exterieur en interieur maken een zeer verzorgde indruk. Verse bloemen maken het af. Ook aan hygiëne is geen gebrek. De zaak maakt buiten en binnen, ook op de toiletten, een opgeruimde en schone indruk. Het personeel is vriendelijk en gastvrij. Zelfs de tafel wordt voor je gedekt!
Digitaliseringsslag bij ’t Wapen van Stellendam
Binnen heeft de zaak de afgelopen jaren een digitaliseringsslag gemaakt. Het kassasysteem is aan een online bestelsysteem gekoppeld, waarmee de efficiency duidelijk is vergroot. Op de beeldschermen is veel ruimte voor productafbeeldingen, nieuws en acties. De content is nog beter en opvallender dan voorheen. Zo zijn in eigen beheer professionele foto’s gemaakt en zijn de boodschappen actueler. Achter de schermen, in de keuken, zijn enkele extra beeldschermen geplaatst voor het personeel.
Ook nieuw zijn de speciale bezorgtassen, die op een inductieplaat worden verwarmd. Het eten blijft daardoor langer warm. Aan het productassortiment komt in Stellendam geen einde. Naast de gewone friet en snacks, zijn de Plaza topmenu’s populair: friet en luxe sla met een stuk vlees of vis. Sinds kort heeft ’t Wapen van Stellendam aan het patatje kapsalon nog vier ‘aangeklede’ frietvarianten toegevoegd: The Royal Cancun met een Mexicaanse topping van pittig gekruid gehakt en mais, sla, guacamole, jalapeñopepers en tacochips; The Royal Brussel met stoofvlees, spekjes, bosui, parmezaanse kaas, mayo en piccalilly; The Royal Athene met gyrosreepjes, tzatziki, komkommer, ui, tomaat en witte kaas; en The Royal Rotterdam met kipshoarma, kaas, sla, tomaat, komkommer, knoflook- en sambalsaus.
Daarnaast is het duo begonnen met pizza’s, die ook online zijn te bestellen. Helemaal vers, de bodem wordt ter plekke gemaakt en gasten kunnen hun eigen pizza samenstellen. De vernieuwingen hebben het bedrijf geen windeieren gelegd. De omzet in 2017 is na negen maanden al 20 procent hoger dan in heel 2016. Achteroverleunen is er echter niet bij. Er liggen alweer plannen op tafel om de vloer en de stoelen te vervangen. Dat belooft wat voor 2018. Een plek in de topdrie? We gaan het zien. Ga zo door!